Här är resultatet av det vi pysslade med förra helgen! 
Herregud vad vi kliade oss i huvudet gällande vinklarna på benen! Men med hjälp av Martin Timell och pappa så löste det sig och vi är sjukt nöjda med hur vårt bord blev! 

Det hela mäter 200x97cm och är byggt av vanliga byggreglar! 
I bordsskivan använde vi 4st 45x145 och 2st 45x170.
Till tvärslåarna under skivan är 45x70.
Benen är gjorda av 45x170.
Och stagen under skivan gjorde vi av 45x120! 
Behöver jag säga att bordet väger HUR MYCKET SOM HELST!!
Dom här reglarna kan man ju välja bredd på helt själv, jag vill bara dela med mig av vad vi använde då vi hittat en massa som byggt bord men inga mått eller bredder osv!! 

Sedan valde vi att måla benen, tvärslåarna och stagen i vanlig lackfärg antikvit! 
Bordsskivan är oljebetsad i nyansen järnvitriol som är en av mina favoriter! 
Sedan är den lackad två varv med lackbets halvblank! 

Vi är riktigt riktigt nöjda! 
Nu ska jag bara slipa upp och måla om stolarna och klä om sitsarna!! 

Till sommaren blir det ett liknande utomhus men då bygger vi det nog större och kommer också bygga sittbänkar!!

Om ni undrar över något får ni gärna fråga!! Ni får gärna berömma om ni gillar det ni ser ;)
DIY, järnvitriol, kryssbord,

3 kommentarer

Ida

16 Mar 2015 16:28

Kul att se resultatet Linnea! Bra jobbat och väl uttänkt, passar ert kök.

Karin Widén

02 Dec 2015 22:03

Snyggt! Håller på att leta inspiration för att bygga ett köksbord, det blir nog något liknande ditt 😊

Emma

11 Jan 2018 21:59

Sitter o googlar inspiration för att köpa nytt köksbord och hittade bild på ditt! Jättefint ju! Kanske ska försöka bygga mig ett eget istället jag med 😃 Har du någon ungefärlig uppgift vad det kostade er att bygga bordet? Och hur lång tid tog det? Mvh Emma

Kommentera

Publiceras ej